Eerste dagen in Hong Kong en Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bram en Anouk - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Hong Kong en Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bram en Anouk - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Hong Kong en Kuala Lumpur

Door: bramenanouk

Blijf op de hoogte en volg Bram en Anouk

22 Januari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

We zijn nu een kleine week onderweg en hebben al aardig veel gezien. De trip begon in Hong Kong, waar we twee nachten hadden voordat onze vlucht naar KL vertrok. Na een lange vlucht kwamen we om half 8 's ochtends in HK aan, waar we in een park tussen alle hoogbouw even konden uitrusten en een roedel flamingo's konden bewonderen. Ons 'hotel' in de beruchte Chungking Mansions bleek alleszins mee te vallen. Jammer dat het bed slechts 1.80m was, maar gelukkig niet de kakkerlakken die de internetrecensies ons beloofd hadden. 's avonds tussen de locals gegeten op de levendige Temple Street, waarbij onze Chinese tafelgenoot zo vriendelijk was om te zorgen dat we toch wel ons juiste eten kregen en met een beetje tempo graag.

De tweede dag met de ferry naar HK Island gegaan, en 's avonds vanaf de waterkant een mooie lichtshow gezien tussen alle torenflats. Voordat we op de 3e dag naar KL gingen nog even langs de vogelmarkt geweest, waar honderden vogeltjes in kleine kooitjes wachtten op een nieuwe eigenaar. De vlucht verliep prima en de transfertaxi die trouw was blijven wachten ondanks de vertraging, bracht ons naar een onverwacht luxe hotel, met ongeveer 5x meer vloeroppervlak dan in HK, lekker zacht bed en een heus zwembad.

De volgende dag in Kuala Lumpur hebben we de Nationale Moskee bezocht, een mooi en modern gebouw. Vervolgens nog het museum van Islamic Arts en door naar de Lake Gardens. Daar hebben we aan de rand van het Bird Park lekker geluncht, waarbij een van de grote toekans uit het park op enkele meters afstand even kwam buurten. Hierna hebben we het Butterfly Park bezocht, een overdekt geheel met honderden gekleurde, rondfladderende vlinders. Verder nog een kleine collectie levende insecten & co, waaronder een lichtblauwe-oranje gekko, waarmee Anouk ook weer gelukkig was. Met de verzameling opgezette kevers, schorpioenen en spinnen die verder nog in Maleisie voorkomen stukken minder trouwens. 's avonds weer lekker op straat gegeten bij een van de drukke Chinese eettentjes, waar onze toeristische uitstraling ervoor zorgde dat we gewoon vork en lepel kregen in plaats van stokjes.

Vandaag verkast naar een goedkoper hotel, meer in het centrum, zonder zwembad maar net zo prima. Met de monorail richting de KL Tower voor het uitzicht over de stad en daarna rondgestruind door Little India. Een hoosbui zorgde ervoor dat de bazaar waar we doorheen liepen flink onder water kwam te staan, met de bijbehorende putlucht, maar verder een mooie ervaring. We hebben nog een henna handtekening en een waarachtig Bariho horloge gescoord en nu dus even internetten vanuit het hotel. Een USB-verbinding blijkt net wat teveel gevraagd, dus de foto's komen later.

Kortom, wij vermaken ons hier prima met z'n tweetjes. We blijven nog een dag of twee in KL om ook nog het Chinese Nieuwjaar mee te maken hier.

Liefs Bram en Anouk

• 22 Januari 2012 - 13:20

Marijn:

Hoi Anouk en Bram!
    Mooie verhalen van de eerste dagen :). Veel verschillende dingen hebben jullie al gezien in zo'n korte tijd zeg! Ik ben er benieuwd naar de foto's.
    Tof dat jullie ook het Chineses nieuwjaar meepakken, erg benieuwd hoe dat er aan toe gaat, maar dat zullen we wel weer in jullie volgende verslag lezen ;)
    kus Marijn

• 22 Januari 2012 - 13:35

Sonja:

Nice! xox

• 22 Januari 2012 - 14:14

Martine:

Klinkt erg goed allemaal! Leuk om te lezen wat jullie al allemaal hebben gezien en meegemaakt. Alvast gelukkig (chinees) nieuwjaar;-)! xx

• 22 Januari 2012 - 14:24

David:

Wat een mooie verhalen! Jullie hebben al veel dieren gezien zeg, dat belooft wat voor de echte jungle ;)

Geniet ervan!

• 22 Januari 2012 - 15:14

Kirsten:

Wat hebben jullie al veel gezien! Echt leuk!

Ik heb vandaag Brugge nog eens verkend met Ilse, heel gezellig :)

liefs!

• 22 Januari 2012 - 15:28

Herman En Nina:

Toch zo ver weg maar ook dichtbij. Geniet maar lekker met z,n tjes
    Nina en Herman.

• 22 Januari 2012 - 17:20

Mart:

Ik ben wel een beetje jaloers hoor...

• 22 Januari 2012 - 18:17

Nico En Rita:

Leuk zo'n reisverslag. Verheug me op de volgende afleveringen.
    Liefs

• 22 Januari 2012 - 18:59

Bas:

Klinkt super gaaf!

• 22 Januari 2012 - 19:37

Sabine:

Hmmm, net of ik er even bij was! Veel plezier, ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!. x

• 23 Januari 2012 - 10:31

Ineke:

Fijn te lezen dat jullie een goede vlucht hebben gehad en nu genieten. We zijn benieuwd naar de ervaringen in KL.
    Veel vakantiegenoegen.
    Corsmas en Ineke

• 24 Januari 2012 - 16:00

Frans:

Wat hebben jullie al veel gedaan in die korte tijd zeg, klinkt allemaal erg gaaf! Nog veel plezier :-)

• 24 Januari 2012 - 16:56

Jenneke:

Wauw! Geniet! Ik volg jullie wel vanuit de Engelse regen, hihi.

• 24 Januari 2012 - 17:09

Joke Scheltes:

Hallo bofferds hier mijn reactie. Ik ben van plan jullie reis te volgen. Ik wacht met spanning op jullie belevenissen en wens jullie heel veel plezier. Tante Joke

• 25 Januari 2012 - 08:35

Britt:

Dat klinkt goed daar! Erg leuk hoor, om zo samen op reis te zijn! Ben benieuwd waar de reis hierna weer heen gaat! Gelukkig nieuwjaar en pas op voor de duizendklappers ;)

Liefs Britt